21 Nisan 2010 Çarşamba

MAGOMETLANI SOLTANNI SÖZÜ

Birinçi qaraçay PAŞANI-generalnı +++++ 
Magometlanı Soltannı sözü


Tuwğan cerimi bir uwuç toprağın
Duwa ornuna cürütdüm köküregimde.
Andan sıylı medal, orden da coq
Dedim, uruşla otuna kirgenimde,
Andan bağalı zat coqdu dedim
Curtsuz qalğanlanı körgenimde.

Curtuma, halqıma tüz bolurğa küreşdim...
Qazawat örteni ne terslik tütünü
Cabalmadıla menden anamı türsünün.
Qıynalğan, açığan közüwümde ol,
"Balam" deb kelib qatıma süeldi.

Ol uwuç topraq, anamı türsünü
«Hayt» de deb, elden cazılgan qağıtla
Köb qıyınlıqnı boynun bururğa
Es da, küç da berdile menñe.

Onowlandan toğuzu cığılğan cerde
Alğa barırğa borbayım cetdi ese,
Anı üçün da razılıgım
Tuwğan atama-anama, curtuma.

Ne caşırıw, men da qorqdum
Ölürge, saqat bolub qalırğa da.
Alay a, barından da bek qorqganım -
Qaraçayğa tamğa tüşüreme deb.

Cigitni mahtawu qralğa, duniyağa,
Homuhnu bedişi üyüne, eline.
Artıq da batır bolurğa küreşdim
Saq bolğandan milletime.

İç caw bla tış caw, eki tirmen taşça
Un eterge izlesele da bizni,
Baş tüzlükge iynanñanlay turduq:
Boşlamadıq kesibizni,
Taşlamadıq esibizni.

Suwsab uzathan tawlu tişirıw
Mahtawğa tül, senñe terildim.
Kölüm ne igi bolğan künlede da
Taw başlağa, Hurzukga termildim.

Cılı, çını bla da em tamadağa -
Tawlanı generalissimusu - Miñi Tawğa
Sıy berib, askerçiça ötdüm.
Ana tilimi men da bir sözü,
Ata curtumu men da bir taşı,
Qoldan kelgença qulluq etdim.

Çırtda meni işegim coqdu
Caşarına halqıbız, tilibiz.
Anı üçün etdik qazawat,
Anı üçün qırıldı köbübüz.

Qazıklıq etalmağan çıbıqlıq etsin,
Alay eşiledi çalman.
Alay saqlanır tawlunu baçhası
Qazıklıq etalmağan çıbıqlıq etsin.

Alay saqlanır duniya tınçlığı,
Caşaw sabanı alay saqlanır.
Qayda bolsaq da unutmayıq
Qaydan çıqğanıbıznı, kim bolğanıbıznı,
Unutmayıq adam bolğanıbıznı -
Adam ulusu alay saqlanır



tom2 - 3 - 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder